Podnikajte formou franšízingu


Určite sú vám známe siete značiek ako Subway, McDonald`s, Fornetti, KINEKUS či Yves Rocher. No, viete, čo majú tieto značky spoločné? Ide o značky podnikajúce formou franšízingu. Franšízing je novodobá a veľmi obľúbená forma podnikania, ktorá vznikla v zahraničí, ale čoraz častejšie preberá riadenie už aj u nás. Ak aj vy premýšľate nad vlastným podnikaním, ale obávate sa rizika, podnikanie formou franšízingu bude pre vás skvelým kompromisom. O čo vlastne pri tomto podnikaní ide? Ak by sme mali franšízing definovať, mohli by sme povedať, že ide o poskytnutie práva, licencie na používanie overenej značky, obchodného mena, know-how, ochrannej známky, výrobného a obchodného tajomstva, marketingovej stratégie, atď.

podnikanie

Franšízing sa uzatvára na základe franšízingovej zmluvy, ktorú medzi sebou uzatvárajú franšízor – poskytovateľ licencie a franšízant – prijímateľ licencie. Veľkou výhodou pre franšízanta je, že vstupuje na trh s overenou značkou, ktorá je známa a úspešná, čím si znižuje riziko spojené s podnikaním až o 80 %. Okrem toho, po celý čas mu franšízor poskytuje poradenstvo a rady. Medzi franšízantom a franšízorom je dlhodobá a intenzívna spolupráca. Obaja, franšízant aj franšízor tvoria vlastné ekonomické subjekty a generujú vlastný zisk. Prijímateľ licencie je povinný riadiť sa konceptom poskytovateľa, vytvoriť jednotnú prezentáciu a rovnaký imidž. Keďže poskytovateľ na seba berie aj isté riziko so znížením úrovne svojej značky a riskuje tým, že príde o svoje dobré meno. Má teda právo kontrolovať a riadiť činnosť prijímateľa licencie.

franšíza

Podnikanie formou franšízingu je aj jednoduchšie. Riadite sa overeným podnikateľským konceptom a marketingom. Na začiatku je franšízant vybavený tzv. franšízingovým balíkom, ktorý zahŕňa použitie ochrannej známky a patentov, know-how pre výber správnej lokality a umiestnenie prevádzky, školenia a tréningy, teritoriálne práva, dohody ohľadom dodávateľov, personálne záležitosti, účtovníctvo, marketingová podpora, atď. Franšízing je výhodný aj pre stranu poskytovateľa. Prenikne tak so svojou značkou na nové miestne trhy, zvýši svoju viditeľnosť a zároveň mu prijímateľ vypláca isté percento zo svojej činnosti. A to všetko na viac-menej cudzie riziko a s cudzím kapitálom.

Proudly powered by WordPress | Theme: Outfit Blog by Crimson Themes.